BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jumaat, 8 April 2011

Operasi Menderma Darah :(

Aku dari dulu lagi dah pasang niat nak derma darah...masalahnya family xbagi..macam2 alasan dh bagi tp still xleh...dekat U aku ada wat kempen derma darah..so apa lagi teringin la nak derma...kawan2 semua xmau p sebab takut..nasib bek Wawa nak derma, so aku join dia jela....td habis je kelas kami terus p daftar nama...Qirah, Ara, Ieqa n Nani still ragu2 untuk derma...depa pun join beratur semata2 ingat nak check kesihatan je, last2 terlepas sampai ruang derma...hahaha..apa la hampa nie, wat lawak tul...


Aku punya tekanan darah rendah la...huhuhu....BMI dah cun2, nurse 2 dh pesan jgn mkn bnyk tau adik..hehehe..aku senyum jela...mai dekat check tekanan darah, rendah...nurse 2 soh mkn bnyk skt..aku pelik la td pesan jgn mkn bnyk, nie nape soh aku makan bnyk lak...pelik2...rupa2nya maksud nurse 2 soh mkn mknn yg berzat....alamak..hehehe...mlunya.....pas 2 p check tinggi n berat....semua settle kami p ruang menunggu giliran utk check darah....tunggu punya tunggu dah time aku p check....aku dok ingat kn aku nie darah O sebab aku mcm pasti...sekali p check nurse 2 bagitau awak drah B...PERGHHH...rsa mcm terpukul.....hahaha....


Semua benda dh selesai aku pun tunggu la giliran utk derma drh..depa semua dh derma, aku je terlambat sebab no aku hilang..huhuhu....then masa yg ditunggu tlh tiba.....ambik posisi betul, tngn aku still rs kebas sebab check tekanan darah smpai 2 kali...tersentap aku....tgk semua nurse dok sibuk wat keja depa...darah ber'bag2'....mai time dia cucuk bius skt jrum je...ARRGGHHH....diam je aku....hbs 2 mai jrum yg nk salur darah...MAMA..!!!!!tebalnya...nsb la ahli PBSM yg ddk tepi aku...hbs kaki dia aku cengkam sebab seriau dengan jarum 2....pas 2 darah aku pun mula mengalir.....


Sekejap je pun derma darah nie...jap je aku wat..hahaha...tapi habis2 derma 2 aku rest jap sebab pening...tgn sakit gila kot...then aku keluar dr klinik 2...mkn roti n air milo dlu bru gerak balik bilik...jalan pun terhuyung-hayang..sebab pening n sakit tangan....


Ini la saat yg best....akhirnya niat nk derma darah terlaksana...nt aku akan derma lagi...then aku nak cakap kt sini yang aku gembira dengan diri aku sebab berani untuk menderma darah...hope darah aku dapat mengalir di dalam badan org dengan baik n diguna pakai dengan sebaiknya...MY BLOOD TYPE IS B!!!!!!YEAHH!!







Tiada ulasan: